HPN

فهرست مطالب

معرفی برند NVIDIA

مرور :
معرفی برند NVIDIA

کمپانی انویدیا (NVIDIA) یک شرکت آمریکایی در زمینه ساخت سخت افزار های کامپیوتری است.  این شرکت در امر تکنولوژی بسیار پیشگام بوده است و در زمینه چیپ های گرافیکی فوق العاده مشهور است. از محصولات کمپانی انویدیا می‌توان به تکنولوژی کارت های گرافیکی، ویدیویی، ورک استیشن و رایانه های شخصی اشاره کرد.

این شرکت آمریکایی از فروشنده های اصلی مدار های مجتمع (IC) است. این مدار ها برای مادر برد کامپیوتر های شخصی، کارت گرافیکی، پردازنده گرافیکی، وسایل ارتباطی و کنسول های بازی متناسب هستند.

مهم ترین محصولات تولید شده توسط کمپانی انویدیا (NVIDIA) سری کارت های گرافیکی GeForce و Quadro است. سری GeForce برای گیمینگ و بازی مناسب و سری Quadro برای کار های حرفه ای طراحی شده است.

تاریخچه شرکت NVIDIA

در سال 1993 میلادی، شرکت انویدیا توسط آقای جنسن هوآنگ تاسیس شد. آقای جنسن هوآنگ هم اکنون نیز به عنوان مدیر عامل کمپانی انویدیا (NVIDIA) در این شرکت فعالیت می‌کند. در ابتدا این کمپانی به عنوان یک تولید کننده کوچک تراشه های گرافیکی شروع به کار کرد. در دهه 2000 این کمپانی با معرفی سری کارت گرافیک های GeForce، نام NVIDIA به عنوان رهبر بازی های رایانه ای  برجسته شد. نسل های جدید پردازنده های گرافیکی کمپانی انویدیا عملکرد خیره کننده ای داشتند. این پردازنده ها قدرت فوق العاده ای در اجرای بازی های پیشرفته از خود نشان دادند. این فرآیند باعث ایجاد تجربه خیلی خوبی برای کاربران شد و تحول چشمگیری در صنعت بازی های ویدیویی به همراه داشت.

تعداد کارکنان شرکت انویدیا تا سال 2017 در حدود 10000 نفر گفته شده است.معرفی برند NVIDIA

محصولات برجسته

کمپانی انویدیا (NVIDIA) با مجموعه ای بی نظیر از محصولات فناوری گرافیکی خود، برای خود نام ویژه ای در بازار کارت گرافیکی ایجاد کرده است.

از جمله محصولات پر فروش و با کیفیت شرکت انویدیا (NVIDIA) چیپ های GeForce است. این چیپ ها با طراحی قدرتمند و قدرت پردازش بالا، توانسته است تا هیجان و واقعیت بیش‌تری را به بازی ها اضافه کند. همچنین مجموعه چیپ های Titan به عنوان پر قدرت ترین چیپ های گرافیکی انویدیا در جهان شناخته می‌شوند که قابلیت های رندرینگ و پردازشی بسیار بالایی دارند.

کارت های گرافیکی GeForce

سری کارت گرافیک های GeForce از محصولات شناخته شده کمپانی انویدیا (NVIDIA) است. این محصول را گیمر ها و علاقه مندان به بازی های رایانه ای خیلی خوب می‌شناسند. این قطعه برای همین دوست داران بازی های ویدیویی طراحی و ساخته شده است. کارت های گرافیکی GeForce از نقاط قوت متنوعی برخوردار هستند.

سرعت کلاک (Clock Speed) بالا

سری کارت های گرافیک GeForce به طور معمول بین 10 تا 20 درصد، GPU Clock Speed بالاتری دارند. به عنوان مثال برخی از کارت های گرافیکی GeForce سرعت کلاک بالاتری نسبت به بعضی از سری های Quadro دارند.

تنوع

کارت های گرافیکی GeForce در کنار داشتن سرعت بالای کلاک، از هسته های cuda و vram  استفاده می‌کنند که باعث می‌شود با سرعت بیشتری کار پردازش را انجام دهند.

همین ویژگی ها باعث می‌شوند که سری GeForce کارت گرافیک های کمپانی انویدیا (NVIDIA) برای اکثر سیستم ها مناسب باشند و شما با بودجه محدود هم می‌توانید آن ها را خریداری کنید.معرفی برند NVIDIA

کارت گرافیکی Quadro

سری کارت های گرافیکی Quadro شرکت انویدیا (NVIDIA) به منظور کارایی و قابلیت های حرفه ای زیاد در صنایع مختلف طراحی و ساخته شده است. کارت های گرافیکی Quadro در زمینه های مهندسی، رسانه، معماری و پزشکی کاربرد دارند.

سری Quadro به 2 مجموعه طبقه بندی می‌شوند که از هم مجزا هستند. اولین مجموعه Quadro FX هستند. این مدل از سری Quadro دارای قدرت پردازش با کارایی بالا برای اجرا کردن برنامه های مهندسی طراحی صنعتی هستند. سری دوم Quadro NVS نامیده می‌شود. این مدل از Quadro ها برای کسانی که از چند نمایشگر به طور همزمان استفاده می‌کنند مانند گیمر ها طراحی شده است. البته در زمینه CAD/CAM هم استفاده می‌شود.

سری کارت گرافیکی های Quadro معمولا در کامپیوتر های ورک استیشن (Work station) قرار می‌گیرند.

رندرینگ خاص

سری کارت های گرافیکی Quadro می تواند از پس رندر کردن کار های خیلی خاص بر بیاید. کار هایی مانند طراحی CAD و یا رندرینگ حرفه ای ویدیو به یک کارت گرافیکی قدرتمند نیاز دارند که Quadro انتخاب فوق العاده ای است.

قدرت بالا

کارت های گرافیکی Quadro قدرت بسیار بالایی در پردازش دارند. به عنوان مثال Quadro P6000 24گیگابایت GDDR5X VRAM دارد و همچنین از هسته های 3840 CUDA بهره مند است. این ویژگی ها قدرت زیادی به کارت گرافیکی می‌دهد. البته این نوع از کارت های گرافیکی متناسب با قدرت خیره کننده خود بودجه بالایی را هم نیاز دارد. اگر مشکلی از لحاظ بودجه ندارید، این نوع کارت گرافیکی بهترین گزینه برای خرید محسوب می‌شود.

پردازش های حساس و دقیق

برای برخی محاسباتی که بسیار دقیق و در عین حال پیچیده هستند مانند محاسبات پیچیده ریاضی، کارت گرافیکی Quadro می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. در این مورد خاص Quadro نسبت به GeForce کارایی بالاتری دارد.

تاثیرات NVIDIA در صنایع مختلف

با پیشرفت روزافزون در تکنولوژی گرافیکی، انویدیا توانسته است در صنایع مختلفی نقش موثری ایفا کند. در حوزه هوش مصنوعی، تراشه‌های گرافیکی انویدیا برای پردازش سریع داده‌های مربوط به یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی به کار می‌روند. علاوه بر آن، در تکنولوژی خودروهای خودران، نرم‌افزار Nvidia Drive از سامانه‌های حسگری استفاده می‌کند تا خودروها را در مسیرها و شرایط مختلف هدایت کند. همچنین این کمپانی در زمینه های طراحی مهندسی و تولید محتوا به دلیل قدرت بالای کارت های گرافیکی در رندر کردن فایل های با گرافیک بالا، نقش های مهمی ایفا کرده است.

سخن پایانی

کمپانی انویدیا (NVIDIA) در زمینه تکنولوژی کارت های گرافیکی و سخت افزار سیستم های کامپیوتری نامی بسیار آشنا برای کاربران است. این شرکت بزرگ آمریکایی در حوزه تولید چیپ های گرافیکی و پردازنده های گرافیکی با کیفیت بالا پیشگام بوده است. سری GeForce کارت های گرافیکی این کمپانی برای گیمر ها شهرت و احترام زیادی دارد. این سری کارت های گرافیکی موجب ایجاد تجربه بسیار خوبی برای دوست داران بازی های ویدیویی شده است و تقریبا بیش‌تر گیمیر ها از این کارت های گرافیکی در سیستم های خود استفاده می‌کنند.

سری Quadro اما با سری قبلی در کاربری تفاوت زیادی دارد. کارت های گرافیکی Quadro از قدرت فوق العاده بالایی در پردازش های سنگین و پردازش های خاص بهره مند است. کاربرد این سری از محصولات شرکت انویدیا (NVIDIA) در صنایع مختلفی مانند اجرا کردن نرم افزار های طراحی صنعتی، پزشکی و مهندسی مشاهده می‌شود. قابلیت هایی مانند توانایی در محاسبات پیچیده و علمی باعث شده تا دانشمندان هم از این کارت های گرافیکی استفاده کنند.

شرکت انویدیا از آن دسته کمپانی های معتبر هست و کمتر کسی پیدا می‌شود که نام این برند محبوب را نشنیده باشد. این کمپانی از اعتبار فوق العاده بالایی برخوردار است و محصولات با کیفیتی در زمینه قطعات و سخت افزار کامپیوتری تولید می‌کند. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود و همچنین نیازی که در سیستم مشاهده می‌کنید، از محصولات این شرکت خریداری کنید. اگر گیمر باشید بهتر است حتما نگاهی به آخرین مدل کارت های گرافیکی سری GeForce کرده باشید. و اگر کار های مهندسی خاص و محاسبات پیچیده انجام می‌دهید، سری Quadro می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

 

 

ارسال نظر

اسکرول به بالا

عضویت در خبرنامه

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نام و نام‌خانوادگی*
علاقمند به دریافت آخرین اطلاعات در...