راهکار های تخصصی ما برای توانمندسازی کسب و کار شما

در زندگی روزانه، معمولاً برای انجام یک انتخاب، با استناد به پیشنهادها و نظرات دوستان و سایر افراد و یا با توجه به تجربه قبلی خود، به سوی گزینه خاصی متمایل می شویم؛اما امروزه در عصری به سر می بریم که به «عصر ارتباطات» معروف است. با وجود فناوری ها و ابزاری که در اختیار بشر امروز است، تولید و انتقال اطلاعات با سرعتی روزافزون در حال انجام است. برخی کارشناسان، این سرعت پرشتاب تحولات در زمینه های اطلاعات و ارتباطات را به «انقلاب اطلاعات» تعبیر کرده اند. از طرفی به موازات رشد لحظه ای تحولات الکترونیکی، رفتارهای سنتی انسان ها نیز در حال تغییر است. در جوامع پیشرفته، استفاده از فناوری های مدرن در زندگی روزمره و در جهت رفع نیازهای عادی زندگی، امری اجتناب ناپذیر است.

تعاریف متفاوتی برای سیستم های پیشنهاددهنده ارائه شده است؛ از آن جمله، تعریف کلی نگر و خلاصه آقای Ting-peng liang است که سیستم های پیشنهاددهنده را زیرمجموعه ای از سیستم های تصمیم یار می داند و آنها را سیستم های اطلاعاتی تعریف می کند که توانایی تحلیل رفتارهای گذشته و ارائه توصیه هایی برای مسائل جاری را دارا هستند؛ به زبان ساده تر، در سیستم های پیشنهاددهنده تلاش بر این است تا با حدس زدن شیوه تفکر کاربر به کمک اطلاعاتی که از شیوه رفتار وی یا کاربران مشابه وی و نظرات آنها داریم به وی مناسب ترین و نزدیک ترین کالا به سلیقه او را پیشنهاد کنیم. این سیستم ها در حقیقت، همان فرآیندی را که ما در زندگی روزمره خود به کار می بریم، شبیه سازی کرده، به صورت خودکار اجرا می کنند و این، همان فرآیندی است در زندگی عادی و روزمره خود، طی آن تلاش می کنیم تا افرادی با سلایق نزدیک به خود را پیدا کرده و از آنها در مورد انتخاب هایمان نظر بخواهیم. توصیه هایی که از سوی سیستم های پیشنهاددهنده ارائه می شوند، به طور کلی، می توانند دو نتیجه در برداشته باشند:

کاربر را در اخذ تصمیم یاری می کنند؛ مثلاً پیشنهاد می دهد که از میان چندین گزینه پیش رو، کدام بهتر است و آن را انتخاب کند.

موجب افزایش آگاهی کاربر، در زمینه مورد علاقه وی می شود؛ مثلاً هنگام ارائه توصیه به کاربر، موجب می شود تا وی با اقلام و اشیای جدیدی که پیش از این آنها را نمی شناخته، آشنا شود.

سیستم های پیشنهاددهنده، برای پیشنهاددادن به کاربران نیازمند اطلاعات کافی و صحیح در مورد کاربران و آیتم های مورد نظر آنها،  می باشد.زمانی که کاربران با انبوهی از اطلاعات و آیتم ها مواجه باشند، سیستم پیشنهاددهنده باید پیشنهادهای خود را با در نظر گرفتن موارد زیر، به کاربر ارائه دهد:

شرایط و محیطی که کاربر در آن قرار دارد

نیاز کاربر

دانش سیستم در مورد کاربر

سابقه فعالیت های کاربر

ما با توجه به تخصص و تجربه ی خود راهکارهایی در زمینه های مهندسی،ماشین اداری،بیزینس،و شرح کلی خدمات برای انتخاب بهتر شما؛مهیا کرده ایم.

از طریق مشاوره با کارشناسان ما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته , کسب و کار خود را به سمت آینده سوق دهید

هرکجا و با هرنوع سیستم کاری که هستید , از تجربه ما برای بهبود کسب و کارتان استفاده کنید